• برگزاری اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی مهر ۴۰۲

    برگزاری اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی مهر ۴۰۲

    دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی از برگزاری اولین دوره آزمون پره‌انترنی دندان‌پزشکی در مهر ۴۰۲ خبر داد.

    دکتر رضا یزدانی با بیان اینکه اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی را در مهر ماه سال جاری برگزار می‌کنیم، گفت: این آزمون تا حدودی شبیه به آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی است. ما در وزارت بهداشت تصمیم داریم که آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی را پیش از آغاز دوره انترنی برگزار کنیم. در واقع، آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی تا حدودی شبیه به آزمون جامع علوم‌پایه پزشکی است؛ به جای اینکه دانشجویان از منظر دروس پایه مورد ارزیابی قرار گیرند در دروس بالینی ارزیابی می‌شوند.

    دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی ادامه داد: آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود و شرط دانش‌آموختگی در این رشته است.

    دکتر یزدانی در پایان با بیان اینکه اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی و برگزاری آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی دو اتفاق مثبت است، خاطرنشان کرد: این دو رویداد می‌تواند بر کیفیت آموزش رشته دندان‌پزشکی اثربگذارد. به طور قطع مشکلاتی در دانشکده‌ها وجود دارد که با بررسی‌های ارزیابان بیرونی برطرف می‌شوند. اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی موجب ارتقاء کیفیت آموزش دندان‌پزشکی می‌شود.

    1402/05/24 - 10:54:53
  • اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان ها در مدارس حاشیه تهران

    اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان ها در مدارس حاشیه تهران

    به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا علیان افزود: بنیاد ۱۵ خرداد در راستای ارتقای سلامت کودکان محروم و در قالب برنامه پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان، به توزیع آزمایشی ۵۰ هزار بسته آموزشی میان دانش‌آموزان مقطع دوم دبستان مدارس حاشیه شهر تهران اقدام می‌کند.

    به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بسته آموزشی برای سه گروه مخاطب دانش‌آموزان، والدین و معلمان طراحی شده است. همچنین این بسته، آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان با روش‌های جذاب ارائه می‌دهد.

    علیان خاطرنشان کرد: آغاز اجرای آزمایشی این طرح در مدارس حاشیه شهر تهران است و در ادامه، در ۲ هزار و ۲۸ مدرسه ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد در کل کشور و نهایتاً تمامی مدارس ابتدایی کشور عملیاتی خواهد شد.

    وی تصریح کرد: به دلیل این‌که در حدود سن ۸ سالگی دندان‌های شیری به مرور زمان شروع به افتادن می‌کنند و دندان‌های دائمی جای آنها را می‌گیرند، بهترین دوره برای ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان، مقطع دوم دبستان است و این بسته آموزشی ناظر به همین مقطع تحصیلی طراحی شده است.

    وی با تاکید بر تداوم برنامه طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان گفت: این طرح در فازهای بعدی در مدارس ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد و مدرسه‌های سایر مناطق محروم و روستایی سراسر کشور اجرا خواهد شد.

    علیان با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه خدمات اجتماعی اظهار کرد: تاکنون طرح‌های مثبت حرکت ۱ و ۲ با هدف اهدای اقلام توانبخشی مانند ویلچر، واکر، عصا و تشک مواج به معلولین اجرا شده است.

    مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: تجهیز پارک‌های کشور به تجهیزات بازی ویژه معلولین، غربالگری‌های اسکلتی- حرکتی کودکان جهت پیشگیری از معلولیت کودکان و تأمین کمک هزینه خرید عینک و کاشت حلزون شنوایی در مناطق کم برخوردار از جمله دیگر برنامه‌های بنیاد در این حوزه است.

    علیان با اشاره به طرح مناسب‌سازی مسکن معلولان تاکید کرد: مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی برای معلولین از برنامه‌های مهم بنیاد ۱۵ خرداد در سال آینده است.

    1401/09/22 - 22:54:42
  • نتایج آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی امروز اعلام می شود

    نتایج آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی امروز اعلام می شود

    دکتر مهدی کدخدازاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سی و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی در دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی با برگزاری آزمون کتبی آغاز شد.

    وی افزود: آزمون کتبی سی و هشتمین دوره دانشنامه تخصصی دندانپزشکی 15 آذر ماه 1401 در دو دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی و تهران با حضور ۳۹۳ نفر در رشته های تخصصی دندانپزشکی برگزار شد.

    کدخدازاده اظهار داشت: ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻛﺘﺒﯽ (ﻗﺒﻮﻝ/ ﻣﺮﺩﻭﺩ) ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ساعت 12 امروز چهارشنبه 16 آذر از ﻃﺮﯾﻖ ﺳﺎﯾﺖ ﺳﻨﺠﺶ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺍﻋﻼﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ و داوطلبان واجد شرایط به آزمون شفاهی - مهارتی که در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

    دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی یادآور شد: داوطلبان قبول شده در آزمون کتبی در روزهای پنجشنبه تا جمعه 17 لغایت 18 آذرماه در رشته های خود به رقابت در آزمون شفاهی می پردازند.

    1401/09/20 - 00:35:19
  • فناوری به ترمیم سریع‌تر زخم‌ها کمک کرد

    فناوری به ترمیم سریع‌تر زخم‌ها کمک کرد

    تهران- ایرنا- روش‌های گوناگونی برای ترمیم و التیام زخم‌ها استفاده می‌شود که وکیوم درمانی یکی از شیوه‌های نوآورانه است و در حال حاضر به همت یک شرکت دانش بنیان ایرانی دستگاه این شیوه درمانی تولید و به بازار عرضه شد.

    1401/03/11 - 13:32:06
  • ضربان‌ساز جذب‌شدنی برای کنترل بهتر قلب با تجهیزات پوشیدنی مرتبط می‌شود

    ضربان‌ساز جذب‌شدنی برای کنترل بهتر قلب با تجهیزات پوشیدنی مرتبط می‌شود

    تهران- ایرنا- پژوهشگران تجهیزات پزشکی، یک دستگاه جذب‌شدنی تنظیم ضربان قلب را با دستگاه‌های الکترونیک دیگر مرتبط کردند تا کارایی آن افزایش یابد و قلب بیمار بهتر کنترل شود.

    1401/03/11 - 13:30:26
  • برنامه‌ریزی ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در صنعت تجهیزات پزشکی و سلامت ایران

    برنامه‌ریزی ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در صنعت تجهیزات پزشکی و سلامت ایران

    تهران- ایرنا- سفیر ایتالیا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به‌زودی امکان سرمایه گذاری و تولید مشترک بین شرکت های ایتالیایی و ایرانی در حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت در ایران فراهم می‌شود.

     

    1401/03/11 - 13:28:24